גז ביתי
רגולציה
משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים הוא הגוף הממונה על בטיחות בגז והגוף המפקח והאמון על נושא הגז הביתי.
לחברת סופרגז רישיון ספק גז שהוענק לה בהתאם לחוק הגז (בטיחות ורישוי) התשמ"ט - 1989.
מטרת החוק להסדיר את רישוי ספקי הגז ואת בטיחות העיסוק בגז. הוראותיו המרכזיות של החוק עוסקות בחובה לבצע בדיקת תקינות למתקן גז של צרכן טרם תחילת אספקת הגז לצרכן; חובת ביצוע בדיקת תקינות תקופתית לכל צרכן גז אחת ל-5 שנים; חובת רישוי של ספק גז; חובה על מי שעוסק בעבודות גז לקבל רישיון לעבודות גז; אספקת גז לצרכן בעל חוזה בכתב בלבד (בתוקף להתקשרויות מ – 1.1.2008 ואילך בלבד); חובת עריכת ביטוח חבויות המעניק כיסוי בסכום של לפחות 5 מיליון דולר, אצל מבטח העומד בדרישות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. הביטוח יהיה תקף במשך כל תקופת הרישיון של הספק, ויכסה גם תביעות בשל אירועים בתקופת הרישיון שהוגשו לאחר מכן. סכום ההשתתפות העצמית לא יעלה על 1% מסכום הביטוח לאירוע.
תקן 158 הינו התקן הרשמי והעיקרי העוסק בתחום הגפ"מ ובין היתר מגדיר מהם התנאים ההנדסיים להתקנת צוברים ומתקני גז, מרחקי בטיחות נדרשים, אופן ביצוע בדיקות תקניות למערכות גפ"מ וכו'.
מתוקף סמכותו משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים מפקח על חברות גז, על מתקני גפ"מ ובדיקת התאמתם לדרישות התקן.
רכישת גז או התקנת מתקן גז באמצעות גורם בלתי מורשה מסכנת אתכם ואת סביבתכם, ואסורה בחוק.
רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה מסוכנת ולא חוקית!
בהתאם לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה), תשמ"ט-1989, ולחוק המקרקעין (החלפת ספק גז בבית משותף) התשנ"א-1991, בבית משותף שבו מותקנת מערכת גז מרכזית, רשאים רוב בעלי הדירות המחוברים למערכת הגז, להחליט על החלפת ספק גז בכפוף להסכמה בכתב. לאחר החלפת הספק, לא יהיו בעל דירות הקשורות למערכת רשאים להתקין מתקן גז נפרד לדירתם. ספק הגז היוצא מחויב למכור את צובר הגז לספק הנכנס המעוניין בכך.
אם אתם מחוברים למערכת גז שכונתית הכוללת מספר בניינים, ואינכם מכירים את כל הצרכנים הקשורים אליה, תוכלו לבקש את פרטיהם מחברת הגז.
מחיר הגז- בשנת 1995 הוסר הפיקוח על מחירי הגז, לרבות דמי שימוש קבועים עבור שימוש במערכת גז מרכזית, והם נקבעים כיום בהתאם לשיקולים מסחריים של חברות הגז.
בהתאם לתקנות הסדרים במשק המדינה, שפורסמו בפברואר 2015, ספקי גז יאפשרו עיון בעלויות ממוצעות של צרכניהם בעבור שירותי גז בתקופה המוגדרת בתקנות.
תשלומים לצרכן המחובר למערכת גז מרכזית - צו הפיקוח על מצרכים ושירותים העוסק בתשלומים עבור גז המסופק במערכת מרכזית, מסדיר בין היתר את הנושאים הבאים: ריבית פיגורים על חשבון שלא שולם במועדו, מקדמת מלאי, והסכום שניתן לגבות בעקבות הפסקת אספקת גז בשל אי תשלום החשבון.
מועדי אספקת מיכלי גז (בלונים) לצרכן - צו בדבר שירות אספקת גז קובע כי יש לספק לצרכן מיכל גז תוך 16 ימים מיום הדרישה, כאשר המרחק בין מחסן חברת הגז ובין מקום הצריכה הוא עד 50 ק"מ, ובמקרים אחרים – תוך 21 יום.
בעקבות פתיחת שוק הגז לתחרות, באפשרות כל צרכן לבדוק ולהשוות בין ספקי הגז, ולהחליף ספק גז בהתאם לתנאים המוצעים לו.
איזה גוף ממשלתי אחראי על אכיפת והתנהלות ספקי הגז?
משרד האנרגיה הוא הגוף הממונה על בטיחות בגז והגוף המפקח והאמון על נושא הגז הביתי. מתוקף סמכותו, משרד האנרגיה מפקח על חברות גז, על מתקני גפ"מ ובדיקת התאמתם לדרישות התקן.
האם ספק גז חייב ברישיון לאספקת גפ"מ?
ספקי גז מחויבים לספק גז בכפוף לרישיון לאספקת גפ"מ.
לחברת סופרגז רישיון ספק גז שהוענק לה בהתאם לחוק הגז הפחממני המעובה, התשפ"א-2020.
לחברת סופרגז רישיון ספק גז שהוענק לה בהתאם לחוק הגז הפחממני המעובה, התשפ"א-2020.
מהו חוק הגז הפחממני המעובה, התשפ"א-2020?
מטרת החוק להסדיר את רישוי ספקי הגז ואת בטיחות העיסוק בגז. הוראותיו המרכזיות של החוק עוסקות בחובה לבצע בדיקת תקינות למתקן גז של צרכן טרם תחילת אספקת הגז לצרכן
חובת ביצוע בדיקת תקינות תקופתית לכל צרכן גז אחת ל-5 שנים; חובת רישוי של ספק גז; חובה על מי שעוסק בעבודות גז לקבל רישיון לעבודות גז;
חובת עריכת ביטוח חבויות המעניק כיסוי בסכום של לפחות 5 מיליון דולר, אצל מבטח העומד בדרישות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.
חובת ביצוע בדיקת תקינות תקופתית לכל צרכן גז אחת ל-5 שנים; חובת רישוי של ספק גז; חובה על מי שעוסק בעבודות גז לקבל רישיון לעבודות גז;
חובת עריכת ביטוח חבויות המעניק כיסוי בסכום של לפחות 5 מיליון דולר, אצל מבטח העומד בדרישות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.
מדוע חשוב לצרוך גז על ידי ספק גז מורשה?
רכישת גז מספק גז מורשה מבטיחה שהתקנת מערכות הגז ואספקתו ייעשו לפי כל התקנים המחייבים, ומעמידים בפני הצרכן כתובת ומענה במקרים של תקלות לרבות כיסוי ביטוחי.
רכישת גז או התקנת מתקן גז באמצעות גורם בלתי מורשה מסכנת אתכם ואת סביבתכם, ואסורה בחוק.
רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה מסוכנת ולא חוקית!
רכישת גז או התקנת מתקן גז באמצעות גורם בלתי מורשה מסכנת אתכם ואת סביבתכם, ואסורה בחוק.
רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה מסוכנת ולא חוקית!
מה לעשות בעת חשש לדליפה?
ראשית יש לנטרל את הדליפה באם קיימת. בעמדת מיכלים פרטיים – יש לגשת למיכלים ולסגור את שני המיכלים. לקוח גז מרכזי – יש לסגור את ברז הגז המותקן בתוך הדירה בסמוך לכיירים וכן את הברז בארון המונים הנמצא בדר"כ בחדר המדרגות או בלובי הכניסה. במקביל יש לאוורר את האזור על ידי פתיחת חלונות ודלתות למקסימום האפשרי. יש להימנע מהפעלת מכשירים חשמליים ולהרחיק מקורות חום אפשריים או מקור הצתה אפשרי. על הצרכן לעדכן את נציגי החברה בהקדם על מנת שישלח למקום טכנאי גז מוסמך לבדיקת המערכת. מספרי חרום מפורסמים על גבי חשבוניות הגז של החברה, באתר החברה ובמענה הטלפוני ב- 3114*.
מהי בדיקה תקופתית?
בדיקה תקופתית הינה בדיקה שנערכת אחת לחמש שנים למערכת הגז וזאת בהתאם לדרישות החוק והתקנים המחייבים. הבדיקה הינה ללא עלות ובוחנת את תקינות מערכת הגז, מיקום ברזי הגז ועמדת האספקה וביצוע החלפת צינור גומי. בדיקה תיקנית למכשירים צורכים גז נעשית אחת לחמש שנים או לחילופין, אחת לשנה בהתאם לסוג המכשיר והוראות החוק בעניינו.
איכות הסביבה, האם ניתן לקבל חשבוניות באמצעות דוא"ל?
כחלק מתהליך ייעול וחשיבה אקולוגית, סופרגז פתחה בפני לקוחותיה, הצורכים גז באמצעות מערכת גז מרכזית, את האפשרות לקבל את חשבוניות הגז הדו חודשיות לכתובת מייל שיבחרו. עבור לקוח שהצטרף לשרות, לא תשלח חשבונית בדואר. למען סביבה ירוקה ולהצטרפות, לחצו כאן
מתי נבצע את הבדיקה התקופתית בטרם חלפו חמש שנים?
באם בוצע שיפוץ באזור בו מותקנים מכשירים צורכי גז ו/או במטבח ו/או באזור עמדת אספקת הגז, יש לבצע בדיקה תיקנית על מנת לוודא כי המערכת נותרה תקינה ועומדת בדרישת תקן 158 כמפורט לעיל. בגין בדיקה זו רשאי ספק הגז לגבות תשלום.
כיצד יכול צרכן לשלם את חשבוניות הגז?
תשלום באחד מהאופנים הבאים הינו ללא חיוב עמלת תשלום: בכל סניפי סופרגז, באמצעות כרטיס אשראי בטלפון 3114*, הוראת קבע באשראי או בבנק, באתר החברה , בבנק המזרחי, בבנק הבינלאומי.
פינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני מבית הלקוח
בהתאם להוראות החוק לטיפול בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, התשע"ב - 2012, במעמד אספקת מוצר חשמלי או אלקטרוני שרכשת מסופרגז, הינך זכאי/ת למסור, ללא תמורה או עלות פינוי, מוצר ישן הדומה למוצר אותו רכשת.
הנחיות לפינוי מוצר ישן מבית הלקוח:
1.המוצר חייב להיות מאותו סוג מוצר אותו רכשת, גם אם במידות שונות.
2.עליך לעדכן מראש בדבר בקשתך לפינוי המוצר הישן.
3.המוצר הישן יהיה ריק, שלם ומוכן לפינוי ממקום סביר בו נעשה שימוש בדרך כלל או מהמקום בו מוצב המוצר החדש.
4.המוצר הישן יפונה כאשר המוצר יכול לעבור בבטחה ובחופשיות את המפתן, את הפתחים ואת המעברים של הדירה ו/או של הכניסה לבניין ולחצר הבניין ללא צורך בפירוק
נוסף, בהפרדה או בניתוק של חלקים ממנו או מתשתית המבנה.
5.המוצר הישן חייב להיות מנותק טרם פינויו מחשמל, גז או מים, רהיט או כל חיבור קבוע או ארעי אחר לתשתיות הבית או לחפצים אחרים. לא יבוצע ניתוק מהקיר או מתשתיות אחרות במעמד הפינוי.
* ניתוק מוצר מגז יעשה רק באמצעות טכנאי מוסמך ובהתאם להוראות השימוש.
6.המוצר הישן יפונה כשהוא ריק. לא תפונה פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני אשר הינה חלק מהמוצר הישן עצמו.
7.לא יפונו חלקי מוצר ניתקים או מחוברים שאינם נמצאים במוצר הישן במועד הפינוי ואינם חלק מהמוצר החדש הדומה.
8.מוצר ישן בעל סיכון בריאותי/בטיחותי/מזיק – לא יפונה.
9.נציג סופרגז לא יידרש להמתין לפינוי המוצר הישן מעבר לדקות בודדות.
10.תוספת עלות תיתכן במקרים של פינוי חריג, כגון הובלה באמצעות מנוף, קומה שלישית ומעלה בבניין ללא מעליתוכאשר נדרש פירוק חלק מהציוד הישן. תוספת העלות כאמור תיקבע בהתאם לנסיבות על-ידי נציג סופרגז.
במידה והמוצר החדש נאסף ממרכזי השירות של סופרגז, הינך זכאי/ת במעמד איסוף המוצר החדש, למסור את המוצר הישן שברשותך. סופרגז תדאג לפינוי מסודר של הפסולת על פי הדין.
מצורף לינק לרשימת מוקדי האיסוף לפסולת של תאגיד מאי
https://mai.org.il/
האם קיים היתר עיסקא
קיים היתר עיסקא -היתר עיסקא - אלקטרה פאוור סופרגז
האם קיים היתר עיסקא -סופרגז הנגב
קיים היתר עיסקא -היתר עיסקא - סופרגז הנגב
חשמל
איך יודעים אם מותקן אצלי בבית מונה חשמל חכם?
זה קל. בודקים את חשבון החשמל של חברת החשמל ומחפשים את הכותרת "סוג קריאה", אם כתוב שם "קריאה מרחוק" - יש לך מונה חשמל חכם. אפשר לבדוק גם באתר חברת החשמל בלינק זה, או להתקשר לחברת חשמל 103 או בצ'אט, ולברר.
אני כבר לקוח/ה של סופרגז, מה זה אומר ?
מעכשיו קוראים לסופרגז - אלקטרה POWER וזה אומר שהרווחת פעמיים. במסלול הדאבל POWER שלנו מקבלים הנחה גם בחשבון הגז וגם בחשבון החשמל.
למה לי להעביר את חשבון החשמל שלי לאלקטרה POWER?
כי אם אפשר לחסוך בהוצאות החשמל והגז אז למה לא? כי זה פשוט וקל.
כולם יכולים להצטרף לאלקטרה POWER ?
כן. בטח. ברור. בודאי. בכיף.
איך מצטרפים אליכם?
זה פשוט! לאחר השארת כמה פרטים, אנחנו נחזור אליך בטלפון לשיחת היכרות נעימה ובה נספר קצת עלינו והרבה על מסלולי החיסכון החכם בחשבון החשמל שלנו. אם מותקן אצלך כבר שמותקן בביתכם מונה חשמל חכם (עוד פרטים בשאלה על המונה החכם), נעביר את חשבון החשמל אלינו מחברת החשמל, בדומה לשוק הסלולר. מרגע זה נשלח אליך חשבון חשמל מוזל לפי המסלול שבחרת ישירות מאתנו. אין צורך בביקור טכנאי, ואין שינוי בתשתית החשמל – שעליה חברת החשמל תמשיך להיות אחראית בדיוק כמו היום.
איך אתם חוסכים לי בהוצאות החשמל?
שאלה מצויינת עם שתי תשובות טובות. אנחנו מציעים שני מסלולי הנחה לחשמל מתוכם תוכל לבחור את זה שמתאים לך יותר. בנוסף, לקוחות גז ביתי שלנו יקבלו הנחה נוספת בחשבון הגז. מבין מסלולי ההנחה בחשמל, תוכל לבחור במסלול POWER עם הנחה כל היום, המומלצת לבתי אב אשר אינם שוהים הרבה בבית במשך היום, או מסלול הייטק אשר כולל הנחה גבוהה יותר בשעות היום והלילה (אך לא בין השעות 17:00 עד 23:00), ומתאימה לבתי אב אשר שוהים במהלך שעות היום בבית.
מהו מונה חשמל חכם ומה חכם בו?
אצל רובנו מונה החשמל שמותקן בבית הינו מונה אנלוגי אשר אינו משדר את צריכת החשמל ולכן צריך לקרוא אותו באופן ידני. חברת החשמל מתקינה במהלך השנים האחרונות ללקוחות מונה דיגיטלי חדש הנקרא מונה רציף, או מונה "חכם". המונה החכם משדר את צריכת החשמל הביתית באופן רציף. המונה החכם נדרש על מנת להעביר את חשבון החשמל לספק פרטי. אם לא מותקן אצלך עדיין מונה חשמל חכם, אפשר לצלצל לחברת חשמל במספר 103, ולהזמין התקנת מונה בעלות חד פעמית (נכון להיום) של כ- 265 ₪ כולל מע"מ. התקנת המונה מבוצעת ע"י טכנאי חברת חשמל תוך כ- 60 יום והכל עפ"י הוראות אמות המידה של רשות החשמל.
בקיצור, איך הולך תהליך המעבר (ניוד)?
המעבר אלינו מחברת החשמל נקרא בשפה המקצועית, תהליך ניוד, והוא קורה באופן וירטואלי, כלומר, ללא צורך בהגעת טכנאי או שינוי תשתית חשמל בבית.. לאחר אישור הסכם ההצטרפות איתנו, נגיש עבורך בקשה להעברת המונה. אם כבר יש לך מונה חשמל חכם תישלח לך חברת "נוגה" (NOGA) הודעת סמס ומייל לאישור המעבר אלינו. ברגע הלחיצה על כפתור ה"אישור" בהודעה,
הסתיים המעבר והפכת ללקוח/ה שלנו ב- 1 שלאחר החודש הנוכחי.
לאחר המעבר שלי אליכם, מה בעצם ישתנה?
הכל נשאר בדיוק אותו דבר חוץ מכך שספק החשמל החדש שלך יהיה אלקטרה פאוור ותעריף החשמל שלך יהיה מוזל! אין צורך בתיאום טכנאי או הגעה אליכם הביתה. חברת החשמל תמשיך להיות אחראית לטפל ברשת החשמל. חשבון החשמל שלכם יגיע ישירות מאלקטרה POWER במקום מחברת חשמל.
האם אני יכול להפסיק את החיבור אליכם בכל רגע?
ברור. בכל שלב אפשר לבקש ולחזור להיות לקוח של חברת חשמל באמצעות פניה ישירה לשירות הלקוחות שלנו, ואנו נשייך אותך בחזרה לחברת החשמל. לתשומת לבך, השיוך חזרה לחברת חשמל יכנס לתוקף ב-1 לחודש העוקב (לדוגמא, אם ביקשת לסיים עסקה ב 15 לינואר, סיום העסקה ייכנס לתוקף ב-1 לפברואר), והכל על-פי הוראות אמות המידה. לחילופין, במקרה שעברת לספק חשמל פרטי אחר – המעבר יתבצע באמצעות ספק החשמל החדש שבחרת.
בואו נדבר על הנחות – איך מקבלים ואיפה רואים אותן?
הנחות זה תמיד טוב! ההנחה תתקבל בכל חשבון חד-חודשי שנשלח לך, ותירשם בחשבון באופן ברור כדי שהחיסכון החודשי שלך ייראה כמו שצריך.
מה לעשות אם יש לי הפסקת חשמל או תקלה?
גם אחרי המעבר אלינו לאלקטרה POWER - עדיין חברת החשמל תהיה אחראית על רשת החשמל ועל תיקון התקלות. במקרה תקלה יש לפנות ישירות למוקד חברת החשמל (103), כפי שהיה עד היום.
מה עם שוכרי דירות? גם הם יכולים להצטרף?
בטח. אין צורך להיות בעל/ת הנכס כדי לעבור אלינו ולהתחיל לחסוך חכם בחשבון החשמל.
אם צריך להחליף למונה חכם, מומלץ לתאם את המעבר עם בעל/ת הנכס כיוון שמדובר בתשתית קבועה המשויכת לנכס.
איך זה שפתאום אפשר להעביר את חשבון החשמל מחברת החשמל אל אלקטרה POWER?
זה לא ממש פתאום. מדובר בתקופה של מספר שנים שבהן כבר מיושמת הרפורמה בשוק החשמל. במסגרת הרפורמה, שלב אספקת החשמל למשקי הבית, אשר היה מסופק בבלעדיות על ידי חברת החשמל, נפתח לתחרות. חברות בעלות רישיון לספק חשמל יכולות להעביר לקוחות מחברת החשמל, לשירות אספקת חשמל מהן. אנו באלקטרה POWER החלטנו שהגיע הזמן שמשקי הבית בישראל חיכו מספיק זמן והגיע הרגע בו אפשר ליהנות מחיסכון חכם בחשבון החשמל. זו הסיבה שאנו מובילים את המהפכה כבר היום.
מאיפה מגיע החשמל הביתה?
שאלה מעולה! אנו באלקטרה פאוור רוכשים את החשמל שיגיע אליך הביתה, מגוף ממשלתי הנקרא "נוגה" ומנהל את מערכת החשמל בישראל. חשבון החשמל מחושב על פי מסלול החיסכון החכם שבחרת. בהמשך, בהתאם להסדרה מול חברת החשמל, נספק לך גם חשמל שנייצר בעצמינו.
מי אחראי על תשתית החשמל שלי?
חברת החשמל אחראית ולכן במקרי תקלות והפסקות חשמל, יש
לפנות למוקד 103
פתרונות לעסקים
האם קיים היתר עיסקא
קיים היתר עיסקא - היתר עיסקא - אלקטרה פאוור גז טבעי