גט"ד לתחבורה – אוטובוסים ומשאיות
חברתכם עומדת בפני רכישה של אוטובוס או משאית? מתלבטים אם לקנות רכב מונע דיזל, חשמל או גז? הבחירה המיטבית בימינו היא ברכבים מונעי גט"ד המקנים מספר יתרונות משמעותיים. זוהי עובדה המוכרת היטב לחברתנו, אשר בה למעלה מ- 50% ממשאיות ההובלה מונעות בגז טבעי דחוס, דבר המוביל לחיסכון אדיר בעלויות הדלקים.
תחליף נקי ומשתלם לסולר
Compressed Natural Gas (CNG) מהווה תחליף לדלקים מבוססי נפט לתחבורה, ומאופיין בעלויות נמוכות ובפליטת מזהמים נמוכה. חברת סופרגז הינה חלוצה ומובילה מקומית ב- CNG לתחבורה, תחום התופס תאוצה במהירות, כאשר עשרות מיליוני רכבים בישראל ובעולם כבר מונעים כיום בגז. אלו היתרונות העיקריים של הבחירה ב- CNG לאוטובוסים ומשאיות:
- חיסכון בהוצאות הדלק – הפקת גז טבעי הינה פשוטה וזולה משמעותית יחסית להפקת סולר, ובנוסף שיעור הניצולת של הגז גבוהה בהרבה. לכן מתקבל חיסכון עצום בהוצאות הדלק של אוטובוסים ומשאיות, כאשר הפער במחיר לק"מ יכול להגיע לעשרות אחוזים – על כל המשתמע מכך מבחינת שורת הרווח של החברה, ושמירה על מחירים תחרותיים.
- פתרון ישים וזמין – כיום מתחילים להיכנס לשוק אוטובוסים ומשאיות מונעי חשמל, שגם בהם הרגולציה תומכת כמו ברכבים מונעי גז. ואולם, התחום עדיין נמצא בתחילת דרכו מבחינת הרכבים, ביצועיהם ועלויותיהם הגבוהות, ומבחינת היעדר תשתיות טעינה המספקות מענה הולם. לעומת זאת, ב- CNG גם הרכבים וגם תשתית התדלוק בהחלט נמצאים, כך שקיים פתרון ישים וזמין לצרכים עכשוויים, בעוד מהירות התדלוק גבוהה בהרבה ביחס לטעינת אוטובוס חשמלי.
- מחירים יציבים – מחירי הגז של חברתנו מבוססים על עסקאות מוגדרות וארוכות טווח, ולכן אינם מושפעים מהותית משינויים במחירי הגז בעולם. כך לקוחותינו נהנים ממחירים ידועים ויציבים למדי, בניגוד לדלקים החשופים לתנודתיות גבוהה.
- נסיעות במרכזי הערים – עקב עליית המודעות לאיכות הסביבה, הרגולטור פועל להקטנת תנועת רכבים מונעי דיזל – בעיקר במרכזי הערים. מאידך, על רכבים מונעי גט"ד לא חלות סנקציות ומגבלות נסיעה, דבר המאפשר להמשיך בנסיעות בקווים הקבועים, על כל המשתמע מכך מבחינת השירות ללקוחות ויעילות המסלולים.
- תדמית ירוקה – רכבים המונעים בגז טבעי פולטים רמות נמוכות בהרבה של מזהמים בהשוואה לרכבים המונעים בסולר. על כן, החברה מעלה תרומה משמעותית לאיכות הסביבה, אותה ניתן גם לרתום לצרכי פרסום ובניית תדמית "ירוקה".
תחנת תדלוק קבועה או ניידת
לקוחותינו יכולים לבחור בין הקמת תחנת תדלוק קבועה בשטחם, ו/או אספקת הגז באמצעות תחנת תדלוק ניידת:
- תחנה קבועה – חברתנו מקימה בחניון האוטובוסים או המשאיות תחנת תדלוק המחוברת אל צינור החלוקה, אשר דוחסת ומעבירה את הגז ישירות לקונטיינרים לתאים יעודיים בלחץ גבוה להנעת הרכבים. יתרון מרכזי של תחנה קבועה הוא שניתן בו זמנית מספר גדול של רכבים.
- תחנה ניידת – אנו מגיעים לחניון ללא תשתית גז טבעי עם קונטיינרים ומתדלקים את האוטובוסים באמצעות מערכת אשר ניתן לנייד אותה בין חניונים שונים. יתרונותיה של תחנה זו היא שאין צורך בהקמת תחנה קבועה בשטח החניון, נדרש רק חיבור מינימאלישטח להצבת במתדלקת והרכבים שבכוונתם לתדלק, וכמו כן ישנה גמישות של מיקום כשאנו מגיעים גם אל מקומות מרוחקים ממרכזי הערים.
- אפשרויות שונות – ניתן לבחור באפשרויות שונות כגון שילובים בין תדלוק בתחנה קבועה שלכם ותדלוק נייד במיקומים נוספים, תדלוק בתחנה של סופרגז כלקוחות שלנו, ועוד.
תהליך התדלוק הרבה יותר מהיר מטעינת אוטובוס חשמלי,
משאיות תובלה – בדיוק אותו הדבר. אם זו משאית עם מסלולים די קבועים, תחסוך עשרות אחוזים אם תיסע על גז טבעי. אצל סופרגז עצמה – למעלה מחמישים אחוז ממשאיות ההובלה מונעות בגז טבעי דחוס. חיסכון אדיר בעלויות הדלקים. ואותו דבר – תחנה ניידת או קבועה.
לקוח יכול לבחור כל מיני דברים – למשל לתדלק בחניון של עצמו, בחניון אחר בתור לקוח של סופרגז. זה תלוי בכמות הכלים שלו – גם ההחלטה על מערכת ניידת/קבועה. לא צריך לכתוב את זה, זה רק להבנה שלי, שהעניין הוא בהסכם הקנייה מול סופרגז. פשוט הסכם של קניית גז, של תדלוק.
בכל מקרה, זה תחום די חדש. אם רשת החשמל בארץ הייתה מספיק מפותחת, הייתה פחות דרישה לזה.
צריך להבין – זה לא כמו עם הגפ"מ ברכבים הפרטיים, שאפשר להסב. זה לקנות רכב חדש. הגז הטבעי הוא כאמור שונה בהרכב הכימי – 99% מתאן, ולכן מנועי הבעירה הקיימים לא מתאימים לו. זה נדרש מנוע חדש ולכן כלי חדש. פונים בעיקר ללקוחות שצריכים להחליט עכשיו, האם קונים עכשיו אוטובוס/משאית דיזל או גז או חשמל. ולראות שמשאית על גז טבעי זה נכון להיום הפתרון הנכון.